“Darkest day“: започна битката за хиляди работни места

Следващият месец (поне) ще се проведат най-тежките и съдбоносни за германската автомобилна индустрия преговори, изходът от които може да предопредили много неща занапред

Пламен Георгиев,
Volkswagen завод поточна линия

, Volkswagen

Volkswagen Tiguan на поточната линия във Волфсбург.

П рословутата реч “The Darkest hour“ на Уистън Чърчил бе изпълнена блестящо от Гари Олдман в едноименния филм, в който Чърчил е представен като човекът, който обръща хода на войната с нежеланието си да преговаря с Германия.

Сега на Даниела Кавало, най-мощният човек във Volkswagen след изпълнителния директор, ще се наложи да преговаря, за да спаси съдбата на десетки хиляди работници, заплашени от съкращения.

Кавало е първата жена, която оглави работническия съвет на компанията. Днес е първият ден от преговорите между шефовете на VW и профсъюзите, които трябва да решат изхода от криза, в каквато компанията не попадна дори след „Дизелгейт“.

„За съжаление, трябва да призная, че това е най-мрачният ден [darkest day] досега“, каза Кавало по-рано този месец, часове след като VW съобщи на работниците за евентуалните си планове за затваряне на заводи и прекратяване на дългогодишния колективния трудов договор, който гарантираше заетостта.

Високите разходи за енергия и труд, заедно с намаленото търсене в Европа, не оставиха на ръководството друг избор освен да предприеме драстични мерки, коментираха от компанията, нарушавайки две табута, които според Кавало са отбелязали голяма културна промяна в най-големия автомобилен производител в Европа.

Днес Кавало, нейният съпруг и двете й сестри са част от около 680 000 служители на VAG, включително 130 000 служители на марката VW в Германия, засегнати от спора.

„Причина за битка“

„Всеки един от 130 000 служители е достатъчна причина да се борим“, казва Кавало, един от 20-те членове на надзорния съвет на VW.

„Но не става въпрос само за 130 000 колеги. Става въпрос и за техните семейства, доставчиците и доставчиците на услуги около тях и не на последно място за целите региони, където се намират заводите.“

Източник на статията: autonews.com

Даниела Кавало профсъюзи Volkswagen